sâmbătă, 27 aprilie 2013

Rhabarber Tarte Tatin




Luna aceasta gazda Provocarii Dulce Romanie este Magda de la Cat´s kitchen care ne provoaca sa gatim cu ciuperci, leurda sau  tarte rustice.

Ciupercile si leurda imi plac foarte mult, am pregatit ceva si cu ele,dar intietate i-am dat tartei.

Cum in cale mi-a iesit rhabarba n-am mai stat pe ganduri si am luat-o.Nu stiu cat de rustica este tarta mea,dar pot spune ca e delicioasa si daca va place va invit sa cititi reteta si sa o incercati casi e tare simpla de facut.

Avem nevoie de:

Blat

boabe tonka
120 gr unt
50 gr zahar
200 gr faina
sare

Avem nevoie doar de un sfert de boabe(sau boaba :-p) de tonka care se razuie(folosint razatoarea pt nucsoara) si se amesteca cu zaharul si untul(la temperatura camerei) taiat bucatele si un praf de sare.Se mixeaza bine pana prinde consistenta unei creme.Se adauga faina si 2-3 linguri apa rece.
Mixam iarasi pana obtinem un aluat elastic si neted.Infasuram aluatul in folie alimentara si-l dam la rece pentru 1 ora.

Umplutura

500 gr rhabarber

Se curata rhabarber si se taie bucatele de 4 cm.

Caramel

150 gr zahar
30 gr unt

Se pune zaharul intr-o cratita (cu fund gros de preferat).Cand incepe sa se topeasca amestecam si apoi adaugam untul si lasam pana acesta s-a topit.
Se intinde uniform caramelul intr-o forma cu diametru de 24 cm, apoi adaugam rhabarber peste.
Cat timp s-a topit caramelul am intins o foaie cu diametru de 30 cm, apoi am imbracat forma de tarta.
Am intepat foaia cu furculita in mai multe locuri si am dat la cuptorul preincalzit la 200 grade pesntu aproximativ 35 minute.

Cand este gata se rastoarna, dar aveti grija sa nu va frigeti caci se v-a prelinge din caramel.
Cine doreste, poate servii cu frisca, sau pur si simplu goala.

Combinatia este "nimicitoare" daca va place gustul acrisor al rhabarbei care vin in combinatie cu dulcele caramelului.







4 comentarii: