vineri, 27 septembrie 2013

Tarta crocanta cu prune




Septembrie se apropie de sfarsit si uite asa timpul zboara pe langa noi si ne vom trezii in plina iarna.
Daca la inceputul lunii cand s-au impartit blogurile pentru Provocarea Secreta, iar Daiana si Cosmin, gazdele noastre de luna aceasta au impartit blogurile, am spus, gata luna asta ma prezint la timp, ei bine  n-a fost asa.
Blogul Lianei, e unul minunat si mi-a luat o luna sa ma hotarasc ce sa incerc, caci pe toate le-as fi facut, dar pana la urma cum tocmai ce culesesem prunele m-am oprit la reteta de tarta cu prune .

Este o tarta simpla care nu necesita cine stie ce bibileala sau ingrediente multe.Mai exact avem nevoie de urmatoarele:

Pentru aluat:

200 gr faina
1 lingurita scortisoare
90 gr unt
1 ou
un praf de sare


Faina se amesteca cu scortisoare, sarea si untul rece taiat cubulete.Se amesteca pana ajunge sa semene cu niste frimituri, apoi adaugam oul si amestecam iarasi pana obtinem un aluat omogen.Toata operatiunea se poate face manual sau cu ajutorul mixerului.Se infasoara biluta de aluat in folie alimentara si se da la rece pentru minum 3 de minute( eu am lasat pana a doua zi caci a trebuit sa plec).

Dupa ce a stat la rece aluatul se intinde o foaie si punem in tava unsa cu unt si infainata.Peste aluatul pe care il intepam cu o furculitza pentru a lasa aerul sa iasa punem o foaie de copt apoi ori bilute din ceramica sau boabe de fasole.Se da tava la cuptorul preincalzit la 200 gr pentru 15 minute.

Cat timp se coace aluatul pregatim umplutura din

~ 1 kg prune fara samburi
100 gr zahar
3 linguri amidon

Dat fiindca prunele mele erau taricele, eu am pus intr-o cratita zaharul cu putina apa si l-am lasat sa se caramelizeze usor, apoi am adaugat prunele si putin must, le-am mai lasat pe foc putin, apoi am amestecat cu amidonul.

Pentru invelisul crocant  avem nevoie de :

50 gr unt
50 gr zahar brun
100 gr faina
1/2 lingurita scortisoara

Se amesteca toate pana obtinem un aluat farimicios.

Intr timp scaotem aluatul, dam de-o parte foaia de copt si boabele si adaugam prunele, iar peste adaugam aluat faramicios.

Dam la cuptor iarasi pentru inca 40-45 de minute la o treapta inferioara( in jur de 180-190 grade).








La final se serveste cu multa pofta.;)


3 comentarii:

  1. E delicioasã, abia astept sa fac si eu prãji cu prune :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarrte frumoasa tarta ta, sper ca v-a placut! Tocmai am facut si eu niste tarte cu prune, dar alt model :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @Ramona, da e delicioasa;)Spor

    @Liana, daaa, eu ador prunele:multumesc de reteta, a fost delicioasa ;)

    RăspundețiȘtergere