joi, 23 ianuarie 2014

Home made pasta



Nu stiu cum sunteti voi atunci cand nu intrati in bucatarie,dar  eu daca trec, hai poate nu o zi,dar sigur doua si  nu am pregatit ceva ma simt incompleta.
Cam asa m-am simtit eu in ultimile doua saptamani cat pacatoasa asta de operatie m-a tinut departe de ceea ce-mi place sa fac.
Normal ca nici acum nu sunt refacuta si nu pot face mare lucru,dar taiteii astia  am apucat sa-i fac cu o zi inainte sa ma internez,dar neapucand sa urc reteta pe blog.

Noua ne plac supele cu taitei de casa, iar mie-mi plac si cu lapte,asa ca atunci cand Carmen a propus reteta de taitei in cadrul provocarii sarate  de la Bucatar Curajos, am profitat din plin, mai ales ca niciodata nu am scris depre ei.

La fel cum ii face Carmen ii prepar si eu,asadar nu era nici o noutate pentru mine si nici ceva dificil  ci din contra ceva ce-mi face o mare placere.Avantajul meu este ca am si masina de facut paste ceea ce face treaba si mai usoara.Dar chiar daca voi nu aveti sa nu va speriati, implica putintel mai multa munca cu intinsul,dar  nu este imposibil.Bunicile si mamale nostre nu aveau masini si ne faceau mereu.

Intotdeauna eu fac dintr-un ou mai ales daca suntem numai noi.
Din pacate reteta asta este "la ochi", n-as putea cantarii,caci totul depinde de marimea oului.
Intr-un vas se bate oul cu putina sare apoi adaugam treptat faina pana obtinem un aluat omogen dar elastic.
Cand este gata se infasoara biluta de aluat in folie alimentara si se lasa la rece in jur de o ora.

Am pregatit masina si planseta de lucru pe care am tapetat-o cu faina.Ce am omis sa spun este ca faina folosita de mine este o faina speciala de paste, ceva mai grisata.
Am scos bila de aluat de la rece si am taiat cate o bucata pe rand, restul aluatului lasandu-l infasurat pentru a nu se usca.
Am aplatizat aluatul pentru al putea pune in masina.Masina a fost setata pe treapta cea mai mare, pe parcurs ajungand la jumatate, acum in functie de fiecare cat de grosi ii doreste a fi.

Intai am lucrat cu partea care face foile de lasagne, cand am ajuns la grosimea dorita am schimbat cu cea care taie, optand pentru cea subtire, asadar mai mult fidea decat taitei.





De fiecare data cand terminam o tura, ii puneam pe planseta si infainam.De preferat e sa faceti fasii mai scurte , mai ales daca faceti supe ca e mai greu de luat in lingura.




Ii puteti lasa pe plansa de lucru sau sa-i lasati "atarnati" sa se usuce.


Sunt deliciosi, proaspeti, ce mai parca am fi la mama acasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu