marți, 15 ianuarie 2013

Desert rapid cu mere

Anul asta mi-am propus sa particip la toate Provacarile Dulce Romanie si sper sa pot sa-mi duc la bun sfarsit tot ce mi-am propus sa fac.
Si daca tot mi-am propus, am pus piciorul-n prag si m-am pregatit pentru provocarea Andrei de la Menta si rosmarin  care nu pot spune decat ca mi-a fost total in asentiment.
Unul dintre ingredientele ce trebuie folosite a fost marul, iar rugamintea Andrei era sa folosim produsele de la producatori locali.Nimic mai simplu, traiesc la tara (si asa de mult imi place) si multe produse le iau de la tarani.Pentru desertul asta mi-am avut mere frumoase, alese pe mustata de la taranul meu preferat in ale legumelor, de unde de fel iau broccoli proaspat, salata (normala, valeriana), rosii gustoase(vara) si cate si mai cate.

Duminica am avut un pranz in familie si aveam nevoie de un desert usor si rapid care sa ma faca sa nu stau mult pe langa cratite, asa ca am ales sa fac ceva cu mere.

Este un desert la pahar, rapid si usor.

Am folosit:

3 mere(mari)
250 gr iaurt grecesc
250 gr mascarpone
2 linguri zahar brun
1 lingura zahar vanilat(home made)
1 pastaie vanilie
unt(cat o nuca)
alune padure(tocate)
zeama de la 1 lime(sau lamaie)

Merele se spala si se curata(eu le-am lasat cu coaja ca-i tare sanatoasa), apoi se scoate casuta cu seminte.Se taie cubulete si se stropesc cu zeama de lamaie (eu lime) ca sa nu oxideze.

Intr-o cratita se pune untul sa se topeasca, apoi se adauga zaharul, se lasa putin sa se topeasca zaharul, dar mare grija sa nu se intareasca, dupa care adaugam merele .Se lasa cateva minute pe foc, nu foarte mult, ca sa nu se inmoaie.

Separat se amesteca iaurtul cu mascarpone-le, zaharul vanilat si miezul pastaii de vanilie.

Alunele de paduse se rumenesc usor.Daca nu aveti alune de padure puteti folosii si fulgi de migdale sau nuci prajite pentru a da o savoare desertului.

Desertul se poate monta in cuve, castronase sau pahare, eu le-am ales pe cele din urma.

Se pune intai un strat de de mere, apoi unul de iaurt si mascarpone, apoi iarasi mere, ultimul fiind de iaurt.La final eu am pus sucul lasat de mere si am ornat cu alune prajite usor caramelizate.
Deasemeni am mai avut si ceva ananas proaspat si am alternat stratul din mijloc cu mere si ananas.

Rezultatul a fost unul, yumiiii.


Ca o mica precizare, cine nu agreaza mascarpone , poate sa il inlocuiasca cu iaurtul si atunci iese chiar mai light desertul.
 
Combinatie intre merele calde, iarutul cu mascarpone mai rece este delicioasa si pentru ca papilele sa explodeze de placere am servit alaturi inghetata de vanilie.



7 comentarii:

  1. Cu siguranta yummy!! La cum arata si la ce ai pus acolo ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare mult imi plac deserturile la pahar, iar paharelele tale arata excelent! Cred ca mi-ar placea ambele variante, adica si cea cu mascarpone si cea cu iaurt.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bun trebuie sa fie desertul! Si ce mere faine ai pus acolo! Imi place si peisajul de iarna din fundal!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Paula, yumy, da, da;)

    @Any,sunt bune amandoua variantele, asa e.

    @Gabriela, merele au fost super delicioase.Cat de fundal, acolo n-avem pic de zapada, acum am de mi s-a acrit de ea:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bine arata desertul la pahar!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi-ar fi placut si mie o cupa . :)
    Pup.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ah, si desertul!
    Sunt mare amatoare si eu de deserturi la pahar, am sa il incerc, sa stii :)

    RăspundețiȘtergere