vineri, 4 ianuarie 2013

Praline cu visine

In primul rand inainte de a va povesti despre pralinute, vreau sa va urez La multi ani si un An Nou mult mai bun decat cel ce de putine zile s-a incheiat.Sa fie un an asa cum v-ati propus sa fie, relele sa se spele, lucrurile bune sa se-adune.

Si cum urarile au fost spuse sa va povestesc despre aceste pralinute care sunt divine.

Reteta am luat-o din carticica Chocolat  a lui Robert Linxe.V-am mai povestit ca nu-s o ciocolatoasa inraita,dar din cand in cand ma rasfat cu ciocolata cu procent mare de cacao.Am gasit in carticica retete minunate pe care sper sa apuc sa le fac una cate una.
Dar gata cu vorbaria ca va plictisesc ci am sa purced a va spune cum putem prepara minunatiile astea.

O mica paranteza inainte: daca va place ciocolata faceti din start cantitate intreaga ca e pacat, eu am facut jumatate ca nu mai aveam destula cioco neagra.Cantitatiile care am sa le scriu sunt pentru 45-50 de praline.

500 g cioco neagra( eu am folosit cu 81% cacao)
200 g frisca lichida
1 pastaie vanilie
35 g unt (moale)
100 ml Sherry
1 pahar visine

Visinile eu le-am avut din visinata(amestecate cu afine) si daca si voi aveti la fel e bine sa le scurgeti bine.

Ciocolata se rade(puteti sa o si rupeti bucati,dar se topeste mai greu).Smantana se pune intr-un vas pe foc impreuna cu pastaia de vanilie pe care ati taiat-o si scos miezul.Se lasa pe foc sa se incalzeasca,dar nu sa fiarba, dupa care se da de-o parte si se lasa 20 de secunde sa se "odihneasca" , se scoate pastaia de vanilie si se toarna frisca peste ciocolata rasa, amestecand continuu pana se topeste ciocolata.
Cand toata ciocolata s-a topit se adauga untul moale si  se mixeaza pana se incorporeaza untul dupa care se adauga Sherry si mixam iarasi pana devine o compozitie cremoasa.
Se poate da compozitia 4 ore la frigider si apoi se spritzuieste,dar puteti face si ca mine si se pune compozitia in forme de praline si apoi lasat la rece.

Eu am pus o parte din compozitie in forma,apoi am adaugat visina si am acoperit iarasi cu restul de compozitie pana am umplut forma.

Au fost foarte bune si am sa le refac curand

10 comentarii:

  1. Un an nou fericit!! Cred ca sunt foarte bune!!

    RăspundețiȘtergere
  2. La mulți ani, Ioana! Un an nou fericit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Tu stii cat de mult imi place ciocolata, cred ca sunt minunate!
    La multi ani Ioana, un an nou frumos asa cum ti-l doresti tu!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Adela, un an nou fericit si tie.

    @Mimmi, asemeni si tie.

    @Alina, la fel si tie iubita.

    @Adnia, la multi ani si tie.

    @Any, sa sti ca m-am gandit la tine ca stiam ca esti ciocolatoasa si special pentru ciocolatosi am sa revin cu retete in genul.Un an minunat si voua.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cat de bine arata!! Iti doresc un an nou minunat!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte bune sunt bomboanele tale! Mama facea ceva asemanator, dar din biscuiti rasi, unt si cacao si in mijloc visine din visinata. Pentru noi erau minunate! Un an nou plin de realizari iti doresc, Johana!

    RăspundețiȘtergere
  7. Te așteaptă un premiu la mine pe blog:).

    RăspundețiȘtergere
  8. @Any, te astept sa-mi spui cum sunt dupa ce le incerci.

    @Paula, un an nou bun si tie.

    @Gabriela, da imi aduc aminte ca si mama facea asa cu biscuiti.

    @Alina, multumesc

    RăspundețiȘtergere