sâmbătă, 12 aprilie 2014

Chiftele din urzici si leurda



Iubesc urzicile, imi aduc aminte de copilarie, cand le miros parca ma intorc in timp si ma regasesc in vacantele minunate petrecute la Busteni in casa bunilor nostrii prieteni Dragutzu si Dragutza, alias Nenea Tudorica si Tanti Cornelia.
Vacantele fie ele de vara sau iarna erau o incantare in aerul curat de munte, vara mai ales dupa cele 2 saptamani la mare, zbenguiala de la munte era energie pura inainte de inceperea unui nou an scolar.

Dar gata , sa iesim din butoiul cu melancolie(desi frumoase sentimente ma incearca) si sa va aduc in lumea mea, a combinatiilor poate mai inedite, dar delicioase.

Cum spuneam, eu ador urzicile si-mi plac in varianta simpla cu usturoi si mamaligutza, dar domnului din dotare nici sa nu auda, darmite sa mai si manance, asa ca m-am gandit sa incerc ceva si sa-l pacalesc( asa cum pacalim copii la mancare).

Prima data am incercat doar uzici, apoi am imbunatatit si am adaugat si leurda, caci pe asta o adora.

Portia de fata dat fiind ca am avut si oua de prepelita, a fost de 7 bucati.Daca scoateti ouale, or sa iasa mai multe chiftele,asta daca le faceti mai mici.

Si am avut:

160 gr urzici
60 gr leurda
1 ou
1 ceapa potrivita
2 catei usturoi
2 felii paine
sare
pier
boia dulce
pesmet


Urzicile se spala si se oparesc.
Piscarete, piscarete, dar tare aromate.

Dupa ce le-am oparit, se lasa la scurs, aveti grija sa nu aibe apa in ele.
"Perlutele"  astea mici le-am fiert si pe ele.

Dupa ce am scurs bine de apa urzicile, le-am tocat impreuna cu leurda(spalata in prealabil).Am tocat ceapa si usturoiul  marunt si le-am adaugat peste urzici,am maruntit miezul de paine, am condimentat si am amestecat compozitia.Daca aluatul e prea moale adaugati pesmet.

Am format chiftelutele, punand in mijloc cate un ou de prepelita(decojit, normal).
Le-am dat prin susan si am prajit nu foarte mult, cat sa prinda o culoare aurie susanul.

Le putei servii simple, cu salata, sau cum va atrage pe voi.Sunt bune atat calde cat si reci.



6 comentarii:

  1. N-am mancat urzici de prea multa vreme. Extraordinar ce-ai facut tu aici, bravo Ioana! De-a dreptul delicios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi plac tare mult si m-am bucurat ca am gasit varianta sa-l ademenesc si pe al meu.Si intr-adevar sunt tare delicioase.Pupici.

      Ștergere
  2. Ce idee buna! Nu m-as fi gandit niciodata la asa ceva,d ar acum trebuie sa le incerc!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce de verdeață! O rețetă foarte interesantă!

    RăspundețiȘtergere