joi, 24 aprilie 2014

Stridii cu vinegreta de sparanghel



Multi se vor stramba cand o sa le vada, dar daca iti plac fructele de mare cu siguranta nu o sa faci un pas in spate la vederea stridiilor.

E adevarat ca la primul impact vizual nu e o imagine chiar foarte placuta, dar daca gasesti stridii proaspete, iar mirosul de apa de mare te invaluie vei trece peste imaginea de prim impact.

Stridiile se pot servii atat crude cat si gatite, dar eu recomad totusi prima varianta pentru a putea savura cum trebuie intensitatea gustuluimaritim.
Cel mai simplu mod de servire este cu zeama de lamaie sau cu tabasco.Dar daca totusi nu aveti destul de mult curaj sa le incercati asa, va recomand vinegreta cu sparanghel.
Eu ador toate 3 variantele.

Avem nevoie de stridii proastepe, un cutit special de deschis stridiile si multa dorinta de a savura bunatatile venite din mare.

Pentru vinegreta avem nevoie de:

1 ceapa rosie(mica)
ardei iute(verde)
6 bucati sparanghel verde
2 linguri zeama lamaie
5 linguri ulei floarea soarelui
1/2 lingurita zahar
piper
sare(albastra)

Desi am folosit ceapa rosie, recomand esalota, nu e asa iute si nici nu acopera prea mult gustul stridiei.Ardei eu n-am avut verde, asa ca am folosit rosu.Sarea puteti folosii de care aveti, eu am ales-o pe cea albastra.
Cantitatea de vinegreta este pentru 12 stridii, dar puteti folosii si doar pentru 6 si atunci in fiecare stridie puneti cate un varf de sparanghel.

Sparanghelul se curata , se taie capetele, iar restul se taie cubulete(mai mici sau mai mari, dupa dorinta fiecaruia), dupa care pret de 30 de secunde se blancheaza in apa(care fierbe) cu sare.Se scurge bine de apa.
Ceapa taiata marunt se amesteca cu ardeiul, zaharul, sarea, piperul, zeama de lamaie si uleiul, peste care se adauga sparanghelul.
Se lasa la marinat 30 de minute dupa care se serveste cu stridiile.
Stridiile se desfac cu ajutorul cutitului special, cu mare grija sa nu le spargeti si nici sa nu curga apa din ele.Se desprinde stridia de carapace pentru a putea fi servita mai bine.Puteti sa folositi furculita sa sa o serviti direct din carapace.

Daca doriti in vinegreta puteti adauga la final si iarba ciorii.
Puteti observa in fundal cutitul special de desfacut stridiile.





6 comentarii:

  1. Iubesc fructele de mare si mi-ai facut o pofta......

    RăspundețiȘtergere
  2. ce bine arataaaa...sunt mare amatoare de scoici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca n-ai incercat pana acum stridii, sper sa le incerci si sa-ti placa;)

      Ștergere
  3. Eu nu servesc, dar de la sot un big like. Si de la mine, ca arata super, dar nu ma pot pronunta cînd e vorba de gust, ca nu stiu :)

    RăspundețiȘtergere