miercuri, 24 aprilie 2013

Prajitura supriza



Luna asta sunt codasa rau de tot,dar din motive tehnice.
Tare rau mi-ar fi parut sa nu pot sa incerc prajiturica asta caci mi-a facut cu ochiu inca de cand a postat provocarea Corina  si mai exact ma refer la provocarea lunara din cadrul Bucatarului Curajos initiat de Ama.

Cum spuneam, Corina a fost gazda noastra luna pe partea de desert si ne-a provocat cu o Prajitura cu morcov o prajiturica tare delicioasa pe care o recomand cu drag.

Retetea originala o gasiti pe blogul Corinei, eu am sa scriu cum am facut-o eu.

3 morcovi(2 portocalii, unul mov)
3 oua
4 linguri(pline) faina spelta integrala
100 ml ulei de porumb
1 lingurita praf de copt
2 linguri zahar vanilat cu lavanda
1/2 pastaie de tonka

Urmatoarea data cand am sa o refac, am sa micsorez cantitatea de ulei si praf de copt.

Morcovii se curata si se dau pe razatoarea mica.

Ouale se amesteca cu zaharul, eu am preferat sa folosesc zaharul vanilat cu flori de lavanda facut de mine, apoi se  adauga uleiul si morcovii.

Separat se amesteca faina cu praful de copt si pastaia de tonka rasa si se incorporeaza in compozitia de oua.

Se unge o tava cu unt sau ulei, eu am preferat formele de briose si se toarna compozitia.

Se da tava la cuptorul preincalzit in prealabil la 200 grade, apoi se micsoreaza la 180 si se lasa 30 de mintute, sau cand in urma testului cu scobitoarea constatati ca sunt gata.

Puteti sa o serviti asa simpla sau cu crema de mascarpone.

Pentru crema am folosit:

100 gr  mascarpone
lapte condensat(dupa gust)
1 lingura zahar cu lavanda

Se amesteca toate ingredientele pana se obtine consistenta dorita.Eu n-am vrut prea curgatoare.





Multumesc Corina de reteta, a fost delicioasa si nici macar al meu n-a remarcat morcovul;)

2 comentarii:

  1. Ai sa razi, dar prajitura cu morcovi am facut si eu ieri, ornata cu crema de mascarpone :)))!
    Imi place si a ta, a mea e mai colorata ca am facut-o cu cioco, tu stii ca sunt fan!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare buna a fosrt prajiturica asta, Prezentarea ta e tare frumoasa ;)

    RăspundețiȘtergere