miercuri, 13 iunie 2012

Spaghetti cozze e vongole


 Asteptam de mult sa fac combinatia asta, dar cum eu nu gasesc  vongole aici, e putin cam dificil.
Vongolele sunt niste scoici mai micute si cu carapacea maro,cozzele sunt midiile.
Eu am avut vongole veraci care sunt un o idee mai mari decat vongole normale.

Ingredientele le-am cam pus la ochi, dar am sa dau aproximativ cantitatile.

250 gr vongole veraci
300 gr cozze(midi)
180 gr soaghetti
4 rosii cherry
4-5 linguri ulei masline
2 catei usturoi
o "nuca" unt
sare
patrunjel

Vongolele le-am tinut in apa cu sare in jur de 3 ore pentru a le curata de nisipul care ar fi putut ramane in ele


Cozzele, din pacate a trebuit sa le curat eu si am avut ceva de munca

 Cand totul a fost curatat, am purces la treaba(din pacate pozele au iesit aiurea, din cauza de masa intarziata si vreme intuneacata la noi).
 Am pus la facut pastele.In apa care clocotea, am adaugat sarea si apoi pastele, intre timp intr-un vas am pus uleiul la incins, am taiat pe jumatate usturoiul si l-am adaugat peste ule.Cand uleiul e incins turnam scoicile si acoperim cu un capac si lasam la foc mediu, le lasam acolo pana se deschid.Daca sunt scoici care nu s-au deschis atunci trebuiesc aruncate. Intr-o alta tigaie am pus un strop de ulei , un catel de usturoi si rosiile taiate pe jumatate si le-am lasat putin cat sa se inmoaie. Cand scoicile s-au deschis

 le scoatem cu o paleta gaurita si le punem intr-un vas(in poza apar doar vongolele,fiindca n-am apucat sa mai fac poze cand le-am facut, astea sunt cele preparate pentru congelat).Scoatem carnea din cochilii , dar este optional, putem pune scoicile cu totul peste paste, eu am preferat sa las doar catev cu cochilii, restul le-am dat de-o parte.
 In vasul in care am facut scoicile am adaugat o "nuca" de unt trasa in faina, pentru a ingrosa putin sosul ramas de la scoici. Pastele le-am scurs si adaugat in vasul in care am facut rosiile, apoi am adugat sosul si scoicile, le-am saltat de vreo doua ori in tigaie si gata. Am servit pe deasupra cu patrunjel proaspat tocat.


Un deliciu, nu m-as satura sa tot mananc

12 comentarii:

  1. Offf ce bune trebuie sa fie.Mi-ai facut pofta.
    Sa ai o seara faina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au fost super, as manca zilnic:)
      O seara faina sa ai si tu.

      Ștergere
  2. Ce pacat ca noi nu prea gasim midii, stridii, scoici etc proaspete!Doar in vacante putem gusta asa bunatati!Pana atunci...admiram reteta ta!Pozele sunt ok!Cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate nici la noi nu gasesc tot timpul, mai iau cozze, dar nu sunt la fel de proaspete ca astea de acum.S-a simtit diferenta intre ele.Chiar daca am avut ceva de munca sa le curat, s-a meritat.

      Ștergere
  3. Delicious dish you made. I note your recipe, I need to try this dish immediately : ))))
    Kisses

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I´m glad you like , and i hope to try it.
      Have a nice day.

      Ștergere
  4. Gata , primul avion spre tine il iau :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata fantastic. Dan ti-ar tine companie la masa. Sau ai ramîne fara ce sa pui pe masa =))

    RăspundețiȘtergere
  6. Ca sa nu ne batem, as gasi sa pun pe masa pentru inca o persoana, nu de alta, da si al meu e mare iubtor si e batalie si la noi :))

    RăspundețiȘtergere