miercuri, 5 iunie 2013

Tiramisu ( la pahar)






Cu o mare intarziere am reusit sa-mi onorez unul din proiectele mele de suflet.Si cand spun asta ma refer la Provocarea Secreta initiata de Ama, provocarea care luna asta a fost gazduita de Nicol.

Blogul care mi-a revenit, este unul numai cu bunatati cum de altfel ii e si numeleMansarda cu bunatati.Spre rusinea mea recunosc ca nu rasfoisem pana acum blogul, trecusem doar odata in fuga fara a poposii prea mult.

De data asta am rasfoit si mi-am ales un desert simplu si cand spun asta ma refer la Tiramisu la pahar, desert care ii place tare mult sotului meu.

Ca de fiecare data ceva modificari am facut, voi scrie ce am folosit, retetea originala invitandu-va pe blogul tizei mele sa o vedeti.

Pentru  2 persoane mi-au iesit 4 paharele mici, folosind urmatoarele:

250 gr mascarpone
2 oua (medii)
70 gr zahar brun
8 piscoturi
espresso
fructe rosii

Am separat galbenusurile de albusuri.
Albusurile le-am batust spuma cu un varf de sare si 25 gr zahar, iar galbenusurile le-am amestecat cu alte 25 gr zahar si mascarponele.Se dau ambele vase la rece pentru 15-20 minute cat pregatim fructele.

Neavand visine, am zis initial sa folosesc niste nectarine,dar am constatat ca erau totusi cam moi ,asa ca am renuntat.Mi-am adus aminte ca mai aveam putin in borcanul de Dulceata rosie,asa ca am folosit-o.
Am pus restul de zahar in tigaie si am caramelizat usor,apoi am adaugat ~ 4 linguri de dulceata.Am amestecat bine si am luat de pe foc si am lasat sa se raceasca.

Intre timp cam pe cad fructele s-au racit, scoatem de la frigider cele doua vase si incorporam albusurile peste galbenusurile cu mascarpone.

Pregatim paharele , piscoturile se rup in 2 sau 3 in functie de dorinta fiecaruia.Eu am folosit cate doua piscoturi la fiecare pahar.
 Am inmuiat piscoturile in espresso si am pus pe fundul paharului, apoi am adaugat un strat de crema si cate o lingura de fructe,iarasi un strat de crema, unul de piscoturi,incheind cu un strat de crema.


Cum am uitat iarasi sa cumpar cacao, am preluat ideea Ioanei cu bilutele colorate







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu