sâmbătă, 22 iunie 2013

Tort fara coacere



"Termometrul spune la umbră 33 de grade Celsius...  
Căldură mare, mon cher!”

Cam asa si pe la noi, ceea ce ne cam da peste cap, mai ales ca nu suntem obisnuiti cu astfel de temperaturi.Ei si cum caldura ma tine departe de aragaz, tortul propus de Gabriela in cadrul proiectului initiat de Ama si anume Bucatarul Curajos despre care stiti ca doar v-am impuiat capul cu el de cateva luni, a picat la tanc.

Gabriela a preparat tortul cu portocale si mascarpone , iar ca sa vedeti reteta originala va invit la ea pe blog .
Eu am optat pentru iaurt grecesc , ca se potriveste de minune cu caldura de afara si compot de rhabarber.

Este simplu de facut si nici timp nu necesita foarte mult, iar pentru asta avem nevoie de:

200 gr biscuiti integrali
50 gr fulgi ovaz
115 gr unt de cocos
2 linguri sirop de agave

Untul il topim, biscuitii cu fulgii de ovaz se macina, apoi se amesteca cu untul si siropul de agave.Se pun intr-o tava cu margini detasabile tapetata cu hartie de copt si se niveleaza bine.Eu am facut intr-o forma  cu diametru de 20 si restu in 4 pahare de forme diferite.


Cat ne ocupam de crema dam formele la rece.

Cum spuneam au am preferat sa inlocuiesc mascarponele cu iaurtul grecesc , fiind mai usor si mai racoritor din punctul meu de vedere.

Ce am folosit eu:

600 gr iaurt grecesc
500 gr frisca
70 gr zahar pudra

Batem frisca, dupa care o amestecam cu zaharul si iaurtul bine scurs.Intre timp scoatem  formele din frigider si punem o parte din crema peste.


Gabriela a folosit inca un strat de blat folosind piscoturi,au am vrut ceva mai aerat,asa ca am zdrobit cam 10-15 amaretti pe care i-am stropit cu sirop de soc, apoi am presarat peste crema .
Dat fiind faptul ca n-am pus foarte mult zahar am adaugat si cateva lingurite de dulceata de rhabarber si coacaze negre, 

apoi am venit cu crema pe deasupra.


La final am servit cu compot de rhabarber.

Se da la rece minim 3 ore, sau pana a doua zi.
Un gust divin, cremozitatea data de iaurt, gustul putin acrisor al rhabarbei si crocantul  amartti-nilor in combinatie cu dulcele siropului de soc...sa spun mai mult?

 si varianta la pahare




4 comentarii: