miercuri, 21 august 2013

Clafoutis cu mixt de fructe



Daca n-ati incercat pana acum acest dulce( in orice combinatie de fructe va place) va sfatuiesc sa o faceti.
Eu de mult ma tin sa-l incerc si am tot evitat, dar ocazia mi-a oferit-o Kadia luna aceasta in cadrul sectiunii dulciuri al provocarii Bucatar Curajos.

Stiind ca al meu vazand odata o poza a zis ca nu-l incanta am optat sa fac doar jumatate de portie si rau am facut ca s-a dovedit ca totusi ii place :)

Desi varianta originala de clafoutis e cu cirese(eventual amare) fiecare are dreptul si cheful sa puna ce fructe doreste ;)
Eu am optat pentru un mix de fructe cu ce am gasit prin curte, mai putin afinele de cultura pe care le-am cumparat.

Cum spuneam eu am facut jumatate de cantitate, tava folosita de mine fiind una cu diametrul de 19 cm.

Si sa purcedem la treaba:

80 gr faina
2 oua
180 ml lapte
1/2 baton vanilie
2 lingurite zahar vanilat(home made)
8 gr unt
135 gr coacaze rosii
60 gr afine de cultura
55 gr mure
1 varf cutit sare

Intr-un vas mixam faina, laptele, ouale, sarea si vanilia(din pastaie) pana se omogenizeaza.
Dam de-o parte vasul si ne ocupam de fructe.
Punem pe foc un vas in care topim untul apoi adaugam fructele

si presaram cu zaharul vanilat si lasam pe foc pana zaharul si siropul fructelor devin un sirop gros( nu mai mult de 2-3 minute)

 apoi le punem in tava si turnam compozitia  din lapte, oua, faina  peste si dam la cuptorul preincalzit la 250 grade pret de 20-25 minute ,atat cat sa prinda o culoare aurie.




un deliciu de care nu te saturi

 Veti observa in reteta Kadiei ca ea are  zahar, eu l-am sarit,am lasat gustul dulce acrisor la fructelor sa ma fascineze papilar ,dar am lasat zaharul vanilat nefiind in cantitate mare.
Pentru cine nu stie Clafoutis ca si alat aduce cu cel de clatite,asa ca sa nu va speriati ca este mai lichid si la final prajitura pare umeda, caci nu este.Este doar o prajitura divina repede de devorat.

Multumim Kadia pentru alegerea facuta.

5 comentarii:

  1. Arata exceptional! Si recunosc ca ma tenteaza varianta fara zahar, nici nu m-am gandit la ea, dar daca fructele sunt dulci nu vad de ce n-ar merge. O sa-o incerc si eu ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place mult clafoutisul, iar cu fructele astea mici si colorate cred ca e un deliciu! Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. @Kadia, ma bucur ca ai propus reteta asta, a fost super.

    @Coco ;)

    @Adnia,da ce buna a fost

    @Paula, super deliciu;)

    RăspundețiȘtergere