luni, 2 aprilie 2012

Risotto tricolor

Povestile spun ca risotto a luat nastere la Napoli, mai exact in secolul XIV cand  Arogonezii au adus orezul pe meleaguri napoletane.
Defapt denumirea de risotto nu e este a preparatului in sine ci modul de prepareare al orezului.
Sunt atatea combinatii de risotto ca nici n-as putea sa le numar si oricat de multe sunt, oricare ar fi zona de proveienta, ca-i Milano, ca-i Piemonte sau Sardegna, mie toate imi plac oricare ar fi combinatiile.

De data asta am preferat risotto-ul simplu,dar adagand diversi pigmenti pentru culoare si gust.

In primul rand pentru o reusita a unui risotto trebuie sa aveti orezul potrivit, iar aceste este cel special pentru risotto si se numeste Arborio.

200 gr orez Arborio
1 ceapa medie
20 ml vin alb sec(optional)
20 gr unt
25 gr  parmesan
ulei masline
supa de legume
sare
suc sfecla rosie
wasabi

Ceapa o tocam si o calim ceapa in 2 linguri de ulei de masline, cand devine aurie adaugam orezul si-l lasam putin sa se rumeneasca, stingem apoi cu vinul si lasam sa se evapore alcoolul.Puteti sarii daca vreti peste partea cu vinul.
Dupa ce s-a evaporat vinul adugam cate un polonic de supa si amestecam.De preferat este sa adaugam treptat supa nu toata odata si vom repeta operatiunea pana orezul s-a fiert.Mie mi-a intrat aproximativ 500 ml de supa.
Aveti grija ca orezul sa nu fie prea fiert  ci "al dente", ca sa evitati sa devina un terci.
La final cand orezul a tras toata supa adaugam untul si parmezanul si amestecam pana se topeste unul.V-a deveni compozitia mai cremoasa.

In momentul asta eu am impartit in 3 parti, o parte am lasat-o alba, una am amestecat-o cu  suc de sfecla(nu puneti prea mult ca se inmoaie prea tare risotto-ul) , iar a treia am  amestecat-o cu pasta de wasabi(puneti in functie de cat de iute va place).

Eu am servit cu piept de pui la gratar.

2 comentarii: