joi, 29 martie 2012

Tabouleh

Tabouleh este o salata libaneza raspandita cam peste tot in lume.Cred ca putini sunt cei care n-au gustat-o si daca va aflati printre acestia va sfatuiesc sa o incercati neaparat.
 Am observat la musulmani mai ales folosirea in foarte multe salate a patrunjelului si obiceiul acesta ar trebui sa-l adoptam si noi, fiinca patrunjelul contine un complex foarte mare de vitamine.Contrine printre altele magneziu, fosfor, calciu, Vitamina C , vitamina B12. Apropo de vitamina B12,daca stau sa ma gandesc, acum imi dau eu seama de ce au musulmanii atatia copii :)).

 Eu salalta asta o servesc asa, de sine statatoare,dar puteti sa o folositi si ca o mica garnitura.
 Pentru o portie mare de salata am folosit:

 o legatura mare de patrunjel
3 rosii
zeama de lamie
o ceapa medie
4-5 linguri bulgur
 menta proaspata(sau uscata)
sare
ulei masline
bhar(sweet peper)- optional

Bulgurul l-am fiert aproximativ 10 minute, l-am scurs si lasat sa se raceasca.
Patrunjelul l-am spalat, uscat si apoi l-am tocat(nu foarte marunt,dar daca voua nu va place asa mai grob, il tocati mai micut).Rosiile spalate le-am taiat bucatele mici , am tocat ceapa marunt .Am pus toate trei ingredientele intr.un castron
Am adaugat bulgur-ul, am sarat dupa gust, am adaugat menta uscata(asta am avut eu) si am pus 2 1/2 linguri  ulei de masline.La final am stors zeama de la o lamaie(din pacate atata mai aveam in casa) si am completat cu zeama de lamaie cumparata. Amestecam inainte de a servi.

2 comentarii: