luni, 5 martie 2012

Ou cu somon afumat la cuptor

O reteta care imi place tare mult,  e rapida, e delicioasa si pot spune ca de efect.Plus ca are putine ingrediente.
Cum ma invart destul de des pe GialloZafferano, anul trecut mi-a facut cu ochiul reteta asta si de atunci tot o repet.

De data asta am facut o portie,dar am sa ma scriu  varianta normala pentru 4 persoane.
Puteti face intr-un singur vas sau in vase individuale.Eu prefer cocotele asa pot servi pe fiecare in parte mai bine.

Dar sa trecem la reteta:

250 g somon afumat
100 g ricotta
4 oua
cateva frunzulite marar
4 felii de paine
ulei masline,piper





O mica specificatie, de data asta n-am avut ricotta, am folosit crema de branza,deci puteti inlocuii ricotta cu orice branzica doriti,dar cu conditia sa nu fie apoasa. Somonul se taie feliute subtiri si se amesteca cu mararul, piper proaspat macinat si ricotta.Nu necesita sare, somonul  afumat de fel e sarat.Daca al vostru nu e, atunci puteti adauga sare dupa gust.
Se ung vasele cu unt si se aseaza amestecul de somon(dar grija mare sa nu fie pline)
si cu ajutorul unei lingurite se face o gaura mica la mijloc si se pune oul.
Se dau la cuptor la 180 gr pt 15 min. Se servesc cu felii de paine prajita unse cu ulei de masline
si un mic detaliu
Mie una imi place oul mai moale,daca nu va place galbenusul curgator, puteti sa lasati un strop mai mult la cuptor si eventual sa nu faceti gropita in compozitie foarte adanca.

2 comentarii: