joi, 24 mai 2012

Ravioli cu sparanghel

Ador pastele in diverse forme si diverse combinati si desi se spune ca pastele ingrase pot confirma ca nu este adevarat. Cum si domnu´care imparte locuinta cu mine :-p adora pastele(am mai spus si ma repet, din punct de vedere gastronomic am nimerit in tara gresita), am spus ca sa ne luam o masinarie micuta de facut paste. O am de ceva timp,dar nu mereu am chef sa fac paste(stiu,stiu sunt mai bune facute in casa), le mai cumpar proaspete, da alta e cand sunt facute de tine.
Asa ca aveam pofta de paste proaspete si cum tocmai cumparasem ricotta(bine defapt era in plan altceva, da am sa vin in curand si cu asta), am zis sa fac niste ravioli, da parca asa simpli cu ricotta, hmm, carnivorul meu ar fi observat imediat(bine ca dupa o ora a vrut sa manance carne, asta e alta poveste:-p), am spus ca ar fi bine sa mai pun ceva si cum mai aveam o legatura de sparanghel in frigider,  a mers la fix.

 Daca faceti fidea sau taitei de casa nici pastele nu or sa fi se para un lucru imposibil, chiar si fara masinarie.

Cantitatile sunt pentru 2 portii.
Avem nevoie pentru foaie :
 1 ou
100 g faina

 Pentru umplutura:
250 gr sparanghel
 50 gr ricotta
 1 esalota
 ulei masline
 sare

 Faina care am folosit-o eu este o faina speciala pentru paste, este un pic mai grisata decat cea normala. Asadar, pentru foaie, punem intr-un bol, dau direct pe blatul de lucru faina, facem o mica adancitura si adaugam oul si cu ajutorul degetelor incepem sa incorporam cele 2 ingrediente pana devine un aluat omogen.
Cand este gata il acoperin cu folie alimentara si pana pregatim compozitia putem da la rece. Intre timp am curatat sparanghelul, i-am taiat varfurile pe care le-am dat de-o parte iar restul l-am taiat rondele.
Ceapa se taie marunt si se pune intr-o tigaie cu ulei de pasine, iar cand devine aurie adaugam si sparangelul, dam focul mai incet si acoperim. In momentul asta am inceput sa a ocup de pasta.
Daca n-aveti masina, v-a trebui sa va ajutati de sucitor si sa intindeti o foaie cat mai subtire.
Eu mi-am scos masina si am pus-o la treaba.
am intins foaia setand masina pe 3 mm
Am lasat foaia pe blatul de lucru infainat si am presarat faina si peste pentru a nu se usca. Intre timp sparanghelul s-a inmuiat si l-am amestecat cu ricotta.Cu ajutorul unei lingurite, am pus compozitia peste aluat in gramajoare la distane de cativa centimetrii, cat sa formez raviolii. Puteti taia pasta pe forma care o dorit si apoi sa suprapuneti capetele, sau puneti pe marginea pastei si apoi aducei capetele, sunt foarte multe moduri de a crea aceti ravioli. Eu i-am facut patrati si rotunzi
Trebuie sa fiti atenti cand in inchideti, ori ungeti aluatul cu putina apa,sau cu calbus de ou.presati capetele pentru a evita sa iasa compozitia, puteti sa va ajutati si de o furculita pentru a da si forma dar si pentru a inchide mai bine
Cat am format ravioli am pus o oala cu apa la fiert, iar in momentul cand apa a inceput sa colocteasca am adaugat sarea si rand pe rand ravioli.Fiind din pasta proaspata nu necesita fierbere indelungata, cateva minutele doar. I-am servit cu varfurile de sparanghel trase putin in tigaie cu unt
Ii puteti servi cu parmezan sau fara.

4 comentarii: