sâmbătă, 26 octombrie 2013

Ciulama , ciulamica, ciulamale :)



O sa spuneti ca m-am tampit de tot, o dau in ciulamale sau ciulamici, da zau ca nu e rau ca macar odata sa avem si astfel de mancaruri, ca doar multi am crescut mancand ciulama cu mamaliga, iar mie imi place tare mult.
Ca-i de ciuperci, ca-i de pui, de organe, ca-i cu boia sau faina ce conteaza, ciulama sau in functie de zona, papricas se numeste .

Aveam prin casa ceva ciuperci ramase de cu o seara inainte, la fel vreo 2 ciocanele si singura fiind la masa, am fuzionat 2 in 1, ca doar in acelas loc merg.

Fiecare are modul lui sau reteta lui, eu am facut asa:

o ceapa(mica pitica)
o mana de ciuperci
2 ciocanele
lapte
faina
supa legume

Ciocanelele le-am pus cu putin ulei sa prajit(acoperite cu capacul ca sa si inabuse) si intre timp am pus la calit ceapa(cat sa se inmoaie), apoi am adaugat ciupercile.
Le-am lasat pe foc pana se fac ciupercile, apoi am adaugat putina supa de legume si am lasat sa fiarba.Separat am facut un rantas din faina si lapte(puteti pune si smantana lichida) pe care l-am adaugat peste ciuperci, am amestecat bine sa nu faca cocoloase si am lasat sa se ingroasa.Can puiul a fost facut, am scos carnea de pe oase si am adaugat peste ciulama.

Am condimentat si servit alaturi de mamaliga.

Dar cum nu am "ciulamarit" singura, va invit sa vedeti cine a fost alaturi de mine in bucatarie si mai exact faceti cunostinta cu gasca nebuna formata din (in ordinea numerelor de pe tricou:-p):
 Adnia, Bucataresele vesele, Andrea Denisa, Iuliana Florentina Avram, Postolache Violeta, Laura Laurentiu,Cerasela Badr El-Din, Elena Toma, Geta Cipaianu, Liliana, Radu Groza, Cristina Tamaian, Alice Ciobanu, Iuliana Miu, Adina Ciocalau, Dana.

Nu ezitati sa dati clic pe numele celor ce mi-au fost alaturi pentru ziua ciulamalei(a romanilor de pretutindeni), caci surprize veti gasii;)

15 comentarii:

  1. Imi place, imi place! Happy ciulama's day, Ioana!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. imi place mult ciulamaua ... a ta foarte gustoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ioana, imi ploua in gura! Setul rosu unde il tii? Planuiesc sa-l fur :)) Sunt tare faine fotografiile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Il tin bine:)) ca abia l-am primit de ziua mea si mi-a uns sufletul cand l-am primit;)

      Ștergere
  4. Pacat ca ai facut doar pentru tine ca m-as fi invitat la masa, dar poate mai ciulamarim si alta data.

    RăspundețiȘtergere
  5. Happy ciulamaua Day everyone!;)Sa ne traiasca iulamaua fetelor:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Mereu mi-a placut ciulamaua servita cu mamaliga mai ales daca mamaliga e si din aceea frecata ;) . O portie nu refuzam nici noi daca mai pregatesti o tura ! :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce frumos arata ciulamaua in vasula ala.Dar m-a cucerit si setul tau cel rosu,e superb.Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Flory, adevarul e ca si eu sunt indragostita de setul meu;).pupici si tie si o saptamana minunata.

      Ștergere