miercuri, 30 octombrie 2013

Supa de conopida cu porumb



Poposesc iarasi pe taramurile Provocarii Dulce Romanie care dupa cum va spuneam luna asta la ceas aniversar este gazduita de Cristina. Daca prima reteta cu care participam era de dulce, acum am hotarat sa aduc pe masa o supa usoara.

Cumparasem de la tarani conopida frumoasa cu gandul sa pun la murat,dar cum socotelile de acasa...stiti voi, am ajuns sa fac aceasta supita.

Cristina ne-a dat ca tema ce sa nu folosim si m-am conformat, n-am folosit nici faina nici ulei.

Dar am folosit:

~ 400 gr conopida
1 ceapa medie
1 cub unt de cocos( `~ 20 gr)
1 lingura curry  jaipur
1 lingura faina de tapioca
2 linguri zeama lamaie
1 galbenus
250 ml  lapte
125 ml smantana
500 ml apa
140 gr porumb(din conserva)
ardei  gras rosi si verde(optional)

Se pune untul la topit si adaugam apoi ceapa tocata marunt, lasam sa devina sticloasa si adaugam  curry si faina, lasam scurt pe foc apoi stingem cu apa, amestecand bine.Eu am pus apa cu vegeta(facuta in casa).
Acoperim oala si lasam sa fiarba la foc mediu in jur de 20 de minute,pana conopida este moale.

Amestecam laptele cu smantana si galbenusul si turnam peste conopida.Se mixeaza supa, condimentam dupa gust, adaugam porumbul si aducem iarasi pe foc pentru a se incalzii si porumbul.
Daca optati pentru ardei, ii adaugati odata cu porumbul.Eu am renuntat(nici nu aveam in casa), asa ca am servit cu fasii de chili.




Un comentariu: