miercuri, 16 octombrie 2013

Supa de ceapa (Französische Zwiebelsuppe)



Cu ani in urma am mancat prima data supa asta la un local(belgian cred ca era) undeva prin centrul vechi al Bucurestiului.Sefa mea isi comandase si mi-a dat sa gust(eu reticenta fiind cand am auzit ca-i ceapa) si pot spune ca mi-a ramas la suflet.
Timpul a trecut, eu m-am mutat si intr-o zi mi-am comandat iarasi, dar nu, nu era supa aia de care ma indragostisem, asa ca am continuat cautarile si intr-un final pot spune ca am ajuns sa o gasesc.

Am facut-o acasa, am mai incercat si alte retete in timp si initial nu aveam de gand sa pun reteta, caci pozele nu sunt reusite, dar m-a intrigat cand am citit  comentariile pe FB de ceapa maronie, caramelizata cu zahar, asa ca pentru doritori scriu reteta care este una foarte simpla si rapida.

Eu am facut doar doua portii, dat fiind faptul ca al meu sot nu indrageste ceapa(daca e fiarta), iar lui urmand sa-i dau doar zeama :), dar am sa scriu cantitatile pentru 4 portii.


400 gr ceapa
50 gr unt
25 gr faina
125 ml vin alb
500 ml supa legume
1 lingurita thymian uscat
sare
piper

Ceapa se taie solzisiori si se pune la calit in untul topit, lasand la foc mic pana se inmoaie si capata o culoare sticloasa.
Se adauga faina (eu am folosit o faina instat speciala pentru sosuri,dar puteti pune si faina normala alba) si se amesteca bine, dupa care se stinge cu vinul si se lasa sa fiarba doua minute.
Se adauga supa si thymian-ul si mai lasam pe foc inca 10 minute.

Cat pregatim supa se preincalzeste cuptorul la 240 grade Celsius.
Eu am avut ciabatta,dar puteti folosii bagheta sau chiar paine integrala.Branza folosita , a fost un amestec de cascaval special pentru gratinat,dar puteti folosii Emmentaler sau Greyerzer.

Cand supa este gata se condimenteaza cu sare si piper dupa gust, se pune in vase termorezistente, punem desupra feliile de paine presarate cu branza si dam la cuptor pana se topeste branza.
O alta varianta ar fi sa puneti feliile de paine cu branza intr-o tava sa o dam la cuptor si apoi servim cu branza.Eu am ales prima varianta ca-mi place mai mult.

 Dupa cum spuneam, al meu sot a mancat doar zeama,asa ca a trebuit sa adaug mai mult lichid,dar in mod normal ea iese si trebuie sa iasa mai scazuta, mai cremoasa.


3 comentarii:

  1. O bunatate sunt convinsa, iubesc ceapa si o consum in fiecare zi (cruda sau preparata). Tare bine arata farfuria aia cu feliile de paine cu branza deasupra :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noua ne place ceapa, mai putin sotului cand e fiarta :) dar in salate sau prajita e ok.Supa asta e una care mi-a ramas la suflet;)

      Ștergere
  2. Buna! a sosit timpul ca Adnia's blog sa treaca la un nou nivel, sa primeasca un nume si o casuta noua, care iti sta la dispozitie incepand de azi! Asadar, te invit cu emotii sa treceti pragul Retetelor mele dragi, pe care le gasiti de acum aici: http://www.retetelemeledragi.com/
    De asemenea, daca ma urmaresti le blogroll, te rog din suflet sa modifici (din nou, cu toate scuzele de rigoare) linkul din blogrollul tau!

    RăspundețiȘtergere