duminică, 27 octombrie 2013

Tort fals



Tort fals, ce-i ala? Este defapt un cheesecake cu avocado si caramel de limé pe care l-am transformat intr-un tort ca doar nu puteam sa las sa treaca o zi asa importanta ca intinerirea mea cu inca un an fara a avea ceva dulce pe masa.

Initial planuisem alt tort,dar cand am vazut cheesecake-ul la  Cristi de la Food Blog am spus: "asta-i tortul meu.

Este o combinatie nebuna carora cu siguranta o sa li se para ciudata,dar daca aveti curaj in a degusta noutati va sfatuiesc sa il incercati.

Avem nevoie de:

Blat:

200 biscuiti integrali
30 gr unt(topit)

Eu am pus cam 130 gr biscuiti (macinati) caci am facut intr-o forma mai mica si am amestecat cu 20 gr unt de cocos.Dupa ce amestecam untul cu biscuitii macinati ii punem intr-o forma(a mea avea diametru de 20 cm) pe care o tapetam cu hartie de copt.
Dam la cuptorul preincalzit la 160 grade Celsius pentru 10 minute.

Cat blatul e la cuptor pregatim

Crema:

500 gr branza Philadelphia
2 bucati avocado
3 oua 80 gr zahar
1 lingurita extract vanilie
1 lingura miere

Avocado trebuie sa fie mai moale.Daca va plac dulciurile dulci si nici avocado nu e foarte copt atunci puteti marii cantitatea de zahar pana  spre 200 gr.Avocado meu era asa de dulceag ca  aproape era sa raman fara .
Se amesteca toate ingredientele mixandule cu ajutorul blenderului pentru o compozitie cat mai cremoasa

 Dupa cele 10 minute de stat la cuptor se scoate blatul si turnam compozitia peste, nivelam si dam la cuptor iarasi tot la 160 grade Celsius pentru inca 50-60 de minute.

Cand este gata il dam de-o parte sa se raceasca si ne ocupam de 

Caramel de limé

50 gr zahar brun
30 gr unt
3 linguri smantana
apa
zeama de la 1 limé
3 cubulete ciocolata alba(optional)

Eu am inlocuit smantana cu mascarpone.

Punem intr-o cratita zaharul si apa(cat sa acopere zaharul) si lasam la foc mediu pana incepe sa fiarba(sa faca bulbuci) si lasam pana se leaga(aproximativ 15 minute), apoi adaugam untul de la frigider si samantana.Amestecam bine pana se incorporeaza intul si samntana.Se da de-o parte, adaugam ciocolata, amestecam ca sa se topeasca si adaugam zeama strecurata de la lime.

Se toarna peste cheesecake.Eu am ales sa nu scot peretii formei,dar daca doriti sa aveti caramelul curgand pe margini, puteti sa scoateti inelul formei inainte de a turna caramelul.








14 comentarii:

  1. Exact pe gustul meu! Îmi place că e inedit, după părerea mea. Și are o culoare faină.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce culoare frumoasa are, zici ca-i facut cu fistic!
    La multi ani cu multa sanatate Ioana, sa ai o zi minunata! Sa ti se indeplineasca toate dorintele si sa-ti dea D-zeu tot ce-i mai bun. Te pup draga mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa, lumea e indusa in eroare de culoare:), dar chiar daca nu e fistic, gustul e demential.Multumesc mult de urari.Pupici si tie si o saptamana mirifica.

      Ștergere
  3. Wow,interesanta combinatie,de incercat !La multi ani! :*

    RăspundețiȘtergere
  4. ce bine arataaaaaaaaaaaa! la multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani, Ioana. Frumos tort ti-ai facut cadou :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bine arata si ce bun cred ca a fost fost! Recunosc ca mi-a lasat gura apa, cu toate ca e o combinatie pe care nu am mai auzit-o. Dar are o culoare si o textura...superba! La multi ani inca o data!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Paula, intr-adevar e o combinatie mai inedita,dar atata de delicioasa.

      Ștergere
  7. Tortul asta e cat se poate de adevarat! Arata superb! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  8. prea delicios, prea apetisant si savuros arata pentru un tort fals, a iesit super si sa avem si noi parte de o felie :D

    RăspundețiȘtergere