joi, 19 decembrie 2013

Bumbii mosului



Acum doi ani incercam prima data reteta asta  si de atunci tot ii fac pentru pachetelele de Craciun.

Reteta o am de la Lia caruia ii multumesc, caci e o reteta minunata si sunt tare draguti si de efect.

Spre deosebire de Lia, eu n-am facut caramel ca sa umplu ci am optat pentru un simplu jeleu de struguri.

Pentru bumbii in sine avem nevoie de:

250 gr faina
100 gr zahar
150 gr unt
1 galbenus
2 linguri zeama lamaie
coaja de lamaie
zahar vanilat

Amescam toate ingredientele si mixam pana se omogenizeaza  aluatul.
Se formeaza o bila care o invelim in folie alimentara si lasam la rece  minim 30 de minute.
Dupa ce lasam aluatul la rece il impartim in patru  si formam suluri de ~ 35 cm lungime si 2 cm latime, taindu-se bucati de 2  cm di n care formam bilute.
Se pun bilutele in tava tapetata cu hartie de copt, iar cu ajutorul unui creiun(eu l-am infasurat in folie alimentara) se fac gropite in mijloc.

Se dau la cuptorul preincalzit la 170 gr Celsius si se lasa maxim 15 minute.
Nu lasati mai mult chiar daca atingand biscuitii par moi caci se vor intarii.
Desi pot parea moi dupa cele 15 minute ei se intaresc cand se racesc si sunt foarte fragezi.

Cand se racesc se umplu golurile , cum spuneam eu am umplut cu jeleu de vin rosu.

Puteti sa-i pudrati daca vreti, eu am optat sa nu o fac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu