luni, 9 decembrie 2013

Risotto cu negru de sepie si creveti (sau cum sa comandam online)



Inainte de a trece sa va povestesc de reteta am sa va introduc intr-o lume virtuala a restaurantelor si comenzilor on-line.
Cu ani in urma cand eram in tara oferta restaurantelor on-line era limitata aproape 0,acum daca as fi iarasi acasa stiu ca as avea de unde alege.
Cred ca multi dintre voi dupa o zi obositoare la birou ati dorii sa va cufundati in fotoliu (la caldura,mai ales ca acum frigul isi face lacas printre noi),dar de multe ori visul asta se destrama in momentul cand  va aduceti aminte ca nu aveti nimic in frigider caci obosit fiind n-ati apucat sa faceti piata.
Ei bine de acum nu v-a mai fi doar un vis linistea de acasa dupa tumultoasa zi in care a trebuit sa faceti fata tipetelor sefilor, caci FoodPanda va sta la dispozitie.Veti gasii la ei o diversitate de restaurante cu diverse specialitati(de la bucataria italiana pana la cea chinezeasca sau mexicana,dar si a noastra bucatarie traditionala) dispuse sa va aduca in fata usii mancarea la care visati.In drum spre casa puteti face comanda chiar de pe mobil caci au aplicatie online pe care o puteti accesa foarte usor.

Cand voi reveni pe meleaguri natale deja mi-am facut o idee si stiu ce am sa comand si de unde, dar pana atunci raman in bucataria mea mica de acasa si sper sa va am alaturi la o portie delicioasa dintr-o mancare care noi o adoram.

Risotto-ul este unul dintre felurile nostre preferate, crevetii vin si ei in categoria asta.Cum avem negru de sepie de la ultima escapada pe meleaguri italiene,dar nu aveam si sepie, am optat pentru combinatia risotto si creveti.

Despre risotto v-am mai povestit,aici , aici , aici si aici, de data asta am folosit relativ aceleasi ingrediente.

280 gr orez
1 ceapa
1 lingura ulei masline
550 ml supa legume
50 gr unt
75 ml vin alb sec
8 gr negru de sepie

Ceapa tocata marunt se pune impreuna cu uleiul(in prealabil incins) la calit pe foc mediu ca sa nu se arda si se lasa pana devine sticloasa, apoi se adauga orezul lasandu-se usor la prajit(dar iarasi aveti grija sa nu se arda) dupa care se stinge cu vin.Se lasa pana se evapora vinul dupa care adaugam putin cate putin supa de legume, amestecand mereu si avand grija sa nu se prinda.


Cand risotto era aproape gata, am pregatit crevetii la fel ca aici.

Dupa ce am terminat toata supa(daca cumva vi se pare ca orezul nu este inca gata mai puteti adauga supa) se pune untul si amestecam pana se topeste.La final am adaugat cerneala de sepie, amestecand bine.
Crevetii se pot pune in risotto,sau servi pe langa cum am facut noi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu