miercuri, 18 decembrie 2013

Koshari


O noua provocare pentru mine, provocare care ma trimite pe meleaguri egiptene de data asta.
Cerasela  ne provoaca luna asta in cadrul proiectului Bucatar Curajos  in categoria sarat cu o mancare egipteana vegetariana, ca tot suntem in post.
Reteta propusa de ea este Koshari , nimic altceva decat orez cu paste si linte.
In mare am respectat ce a scris ea i n reteta sarind vermicelli din orez si nautul, asta dupa ce discutand cu unul din colegii mei egipteni mi s-a spus ca ei nu folosesc.Banuiesc ca la fel ca si la noi, cate bordeie atata obiceie.Cam asa si la ei.

Eu am injumatatit cantitatile, mai ales ca stiam ca al meu nu v-a fi foarte incantat de combinatia paste, orez linte.

Pentru a vedea cantitatile va invit pe pagina Ceraselei, eu am sa scriu doar ce am folosit nedand cantitati exacte ci cu aproximatie.

~ 1/2 cana orez (cu bob rotund)
1 cana linte maro
2 cepe mijlocii
macaroane
pasta tomate
ulei
ardei iute uscat
sare
piper
chimen macinat
usturoi
otet

Ceata am taiat-o rondele si am pus-o la prajit in ~ 4 linguri de ulei.Se lasa cat sa prinda o culoare aurie.Se scoate pe un prosop de hartie ca sa absoarba uleiul in exces.
Lintea eu am lasat-o sa se inmoaie cateva ore ( am plecat la munca intre timp, dar daca sunteti siguri ca e buna si fierbe repede, nu e nevoie d einmuiat), dupa care am scurs-o si pus-o la fiert in apa cu sare pana se inmoaie,dar sa nu plesneasca.In apa in care am pus-o la fiert am adaugat putin ulei in care a prajit ceapa.
In timp ce fierbea  lintea m-am ocupat de orez punandu-l intr-o tigaie cu putin ulei de la ceapa,lasand putin pe foc, apoi stingand cu apa.

Colegul meu imi spunea ca ei le pun impreuna la fiert orezul cu linte, dar cum aici sunt sorturi si sorturi nu m-am riscat.

Macaroanele le-am fiert si pe ele.

Cand orezul, lintea si macaroanele au fost gata, le-am amestecat usor cu o parte din ceapa, am acoperit vasul si m-am ocupat de sos.

Am zdrobit usturoiul si am pus la calit impreuna cu uleiul de la ceapa, apoi am stins cu un strop de otel, iar la final am adaugat pasta de tomate si ardeiul uscat.Se lasa la fiert, daca este prea gros mai puteti adauga apa.La final se condimenteaza si se toarna peste orezul cu linte.
Mie una mi-a placut, asa ca-i multumesc Ceraselei pentru alegerea facuta.



Un comentariu: