vineri, 20 decembrie 2013

Trufe din ciocolata




Aveti musafiri de Craciun, vreti sa faceti cadouri sau pur si simplu a va delectati cu niste trufe de ciocolata?Ei bine aceste trufe sunt perfecte si-i multumesc Stelei ca a impartasit reteta si cu altii.

Este o reteta simpla dar de mare efect.
Daca aveti  forme treaba v-a merge si mai simplu.

Avem nevoie de :

400 gr ciocolata neagra
100 gr unt
1 galbenus
cacao

Eu ciocolata folosesc pe cea cu % mare de  cacao, iar de data aceasta am folosit din cea cu portocale si 72% cacao.

Se pune pe baie de aburi ciocolata rupta impreuna cu untul taiat cubulete, se lasa pana se topesc cele doua apoi se adauga galbenusul si amestecam bine.

Daca nu aveti forme lasati sa se raceasca apoi  cu ajutorul unei linguri luati din compozitie si formati bilute pe care apoi le tavaliti prin cacao.
Daca aveti forme turnati direct ciocolata topita si se lasa la rece(dar nu la frigider).
Eu am scos dupa cateva ore din forme, o parte le-am dat prin cacao, o parte au ramas simple.

Cele rotunde au in ele coji de portocale confeiate.Puteti pune in ele alune, migdale , orice va place, sau pur si simplu sa le lasati asa.
eu am facut si in forme si formand eu bilute,dar dn suflet va recomand formele, merge mult la usor.




Postul de fata soseste in intampinarea Craciunului,  alaturi de alti blogeri culinari intr-o uniune de masa asa cum a fost si in cazul ciulamalei si mamaligii .
Va invit sa vizitati blogurile colegilor mei care au participat la  proiectul "Retete de Craciun de la bloggeri" si cu siguranta atat eu cat si voi o sa  gasiti idei minunate pentru masa de Sarbatori.

Enjoy it:

Sisters' kitchen, Retete de suflet, Lecturi si Arome, Dana Aphextwinz, Dragostea in bucate, Simplu si bun, Cartea de bucate aromate, Bucataria Elenei, Food and beyond, Pofta Buna, Cu Lili in bucatarie, Uica Mihai, Saffron and dattes, Cristina’ s World, Gustolandia, Tara Bucatelor, Retete fel de fel, Arome in bucatarie, Retetele mele dragi, Dea’ s cake, Pasiune si culoare, Arta culinara cu DoinaCasuta Laurei, Pansy’s recipes, Prajiturici si alte dulciuri, Food Design, Laura Laurentiu, Alisons Trials.

8 comentarii:

  1. Eu le fac de ani de zile si pun compozitia la frigider de seara pana dimineata, apoi raschetez cu lingura si fac bilute. N-a avut niciodat nimic, au fost intotdeauna excelente. I-am cerut informatii Stellei, anul asta le fac si eu in forme de silicon.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil nu ar avea nimic, desi stiu ca ciocolata de fel nu se tine la frigider(am mai patit-o sa am cioco la frigider si sa prinda ca un fel de pojghita alba, probabil de la condens), dar in perioada asta la mine daca le las in forme in 2 ore sunt deja intarite,asa ca nici nu necesita frigider;)

      Ștergere
  2. Uite asa imi maresc eu lista de preparate pentru Craciun. Cum as putea sa ma abtin sa incerc reteta asta?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cred ca se poate cineva abtine de la ele.anul asta le-am facut si refacut:)

      Ștergere
  3. Si eu le-am facut si au fost foarte apreciate. Am pus in compozzitie visine deshidratate, o minunatie

    RăspundețiȘtergere