luni, 19 martie 2012

Risotto cu sparanghel si verdeturi

Usor, usor primavara si-a facut aparitia si odata cu ea si sparanghelul apare pe piata.
Momentan e cel din import,cel local abia prin aprilie incepe sa apara.
Exista o multitudine de soiuri de sparanghel(undeva la 300), dar cele mai cunoscute sunt cele alb, verde sau violet.
In topul peferintelor mele sta cel verde,da nu refuz alte soiuri.De fel cele alb si violet sunt mai lemnoase ,iar in momentul in care este curatat nu ramane foare mult de el.

Reteta pe acare am ales-o este foarte simpla, plus ca poate fi folosita in post(inlocuind untul) sau de catre vegetarieni.

Pentru 2 portii am folosit:

250 gr sparanghel alb
20 gr unt
1 eschalota
1/2 lingurita zahar
2 linguri ulei
100 gr orez (cel pentru risotto)
50 gr mazare
25 ml vin alb
sare
2 linguri patrunjel  tocat
20 gr parmesan

Sparanghelul l-am spalat si curatat de partea lemnoasa(cu ajutorul curatatorului de cartofi), o sa ramana cam subtirel la baza,dar nu va speriati, dupa cum spuneam partea de jos este destul de lemnoasa, iar daca nu e curatat cum trebuie riscati sa va treziti ca face "ate".
L-am pus sa fiarba intr-un lintru de apa cu sare ,  10 gr de unt si zaharul(puteti adauga daca aveti in casa si o coaza de paine, ii mai ia din amareala) , lasand sa fiarba 30 de minute la foc molcom.

Ceapa se toaca marunt si se pune intr-o tigaie cu ulei ,se lasa pana devine aurie si se adauga orezul, se lasa putin la "rumenit" si se adauga vinul si 200 ml din apa in care a firt sparanghelul.Amestecam ca sa nu se lipeasca, iar daca vi se pare ca necesita  apa, mai adaugam si lasam pana se unfla(aveti grija sa nu-l fierbeti prea tare).Dupa 10 minute se adauga sparangelul taiat bucatele si mazarea.La final se adauga restul de unt, vereata, se condimenteaza si se adauga parmesanul.

Eu varfurile de sparanghel i-am pastrat pentru ornat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu